Saturday, August 18, 2012

Ylistys kirjablogeille

Olen ollut aivan onnissani kun olen saanut kirjoitella kirjablogiini. Ennen sen perustamista olen yrittänyt listata lukemiani kirjoja huonolla menestyksellä. Mutta kuitenkin kun olen löytänyt jonkun pienen listan jostain kirjan välistä, on se tehnyt minut todella iloiseksi. Nyt on toukokuusta saakka luetut kirjat, joita tosin on valitettavan vähän, on listattu kirjablogiini. Sieltä voin katsella, kuinka touko- ja kesäkuussa luin vain kaksi kirjaa, mutta heinäkuussa luinkin jo kolme! Tässä kuussa olen lukenut kaksi ja kolmatta mennään jo.


Erilaiset tekstianalyysit ovat kovin tuttuja lukiosta (yh), mutta olen kuitenkin ilahtunut saadessani kirjoittaa kirjan herättämiä ajatuksia ylös. Parasta on, että tässä minulla ei ole mitään velvotteita. Kirjoitan vain omaksi iloksi ja kirjoitan kirjasta ihan vain sitä, mitä itse haluan. Kirjan avaaminen tekstiksi on tuonut minulle ikään kuin päätöksen kirjan lukemiseen. Tietysti mahtavaa tässä on myös se, että voin vuoden (vuosien) päästä lukea jonkun kirjan, jonka olen lukenut nyt ja vertailla ko. teoksen herättämiä ajatuksia eri lukukerroilla.

Niinpä ilakoiden totean: suosittelen jokaiselle omaa kirjablogia, jonne voi kirjoittaa omia tuntoja lukemisesta, kirjoittamisesta, nykykirjallisuudesta, eri genreistä, klassikoista, naiskirjailijoista, underground-kirjoista ja kaikesta mahdollisesta.




No comments: