Sunday, November 2, 2014

---------

Katsoin äsken pitkästä aikaa kauhuelokuvan, Would you rather. Saw-leffat on parempia. Sen sanon. Se saa mut pohtimaan kipua jälleen. Hannah Arendtin Vita Activa on todella kiinnostava teos. Siinä hän puhuu kivun kokemuksesta ja siitä, kuinka sitä ei oikein pysty muuttamaan sanoiksi. En tarkkaan muista, mitä kaikkea hän tuosta aiheesta kirjoitti, mutta se oli hyvin samaistuttavaa. En osaa kertoa kivustani. Et ehkä sinäkään. En edes muista kipuani parin minuutin päästä, ennen kuin se tulee taas uudelleen. Onko kirjoitettu kirjoja erilaisista kivuista? Kuka keksi kipulääkkeet?
 
Olen opiskellut enemmän kuin koskaan. En ainakaan muista opiskelleeni näin paljoa juuri milloinkaan. Olen lukenut artikkeleita suomeksi ja englanniksi, olen keskustellut ja kirjoittanut esseitä. En ole milloinkaan aikaisemmin kirjoittanut 15 sivun esseetä. Taputuksia olalle? Musta tulee vielä fiksu, jos tätä mallia jatkan. En haluaisi nukkua, voisin vain lukea kaikki yöt.
 
Mikä on vointi ja mikä on olo? Paras ihminen paras ystävä Elisa saapui tänään Tampereelle. Moni asia on nyt helpompaa. Olen hupsutellut. Meidän ihana koti on täynnä ihania ihmisiä. Alan kuvata pian kuvakandiani. Haluaisin kirjoittaa enemmän kuin ikuisuuksiin, mutta sanani ovat jotenkin ujoja, punastelevia ja pienen pieneksi käpertyneinä. Mitä pelkään? Itseni satuttamista omilla sanoillako? Jos paljastankin itse itselleni jotain uutta itsestäni?
 
Psykoterapeuttini on valtavan hyvä. Teen siihen liittyen yhtä valokuvaprojektia. Se edistyy kuin huomaamatta ja siitä tulee hyvä fiilis. Lisäksi olen jo jonkin aikaa kuvannut materiaaliani ensimmäiseen kunnolliseen videooni. Saa nähdä, mitä siitä tulee. Mutta ainakin olen hyvin ihastunut yhtään pätkään, jonka kuvasin kuukausi sitten.
 
Vaikuttaakohan vitamiinit hampaiden kuntoon? Meille muutti uusi kämppis, joka vaikuttaa hurjan mukavalta! Pesän rakennus? Pitäisi varmaan aloittaa taas runojen kirjoittaminen, silloin ei tarvitsisi hävetä, koska en milloinkaan ole tarkoittanut mitään sanoillani. Saas nähdä. Ehkä kirjainrunoja. Haluaisin kirjoittaa niin kovasti.
 
Koulu-kuvia-koulu-kuvia:: Krista kuvasi mut, mä Kristan :>
 

 

No comments: